Obiektyw zupełnie nietuzinkowy. Ewidentnie zainspirowany konstrukcjami Leitza z pierwszej połowy XX wieku. A jednak inny. Z nowoczesną ostrością, która broni się nawet na matrycach o dużej rozdzielczości. Z większą jasnością. Z precyzyjnym ostrzeniem i różnymi wykończeniami.
6 różnych wykończeń. Wersje malowane na czarno i srebrne, bardziej retro i nowoczesne. Najważniejszą cechą jest jednak wprowadzenie wersji z mocowaniem m39, które to cechuje kamery Leica, powstające do lat pięćdziesiątych.
Zapraszamy na film, z którego można się dowiedzieć więcej o charakterze tej konstrukcji!
Color-Skopar 2.8 28 to konstrukcja niewielka. 143 g wagi. Średnica mocowania filtra 34 mm. Długość 23,5 mm, Średnica 52 mm. Budowa optyczna to 8 soczewek w 5 grupach. Zawsze sprzedawany z dekielkiem i osłoną przeciwsłoneczną z metalu. Ostrzy od 70 cm jak typowy obiektyw dalmierzowy i świetnie komponuje się z klasycznymi korpusami Leica.
Przy wyborze wersji należy uważać na to czego oczekujemy. Optycznie jest to dokładnie ten sam obiektyw ale wygląd zewnętrzny może mieć znaczenie. Pamiętajmy, że wersje srebrne wolniej sią starzeją, a malowane starzeją się elegancko.
To na co należy uważać, to mała głębia ostrości, która zmusza do uważnego ostrzenia. Pomimo krótkiej ogniskowej głębia jest niewielka i praca na hiperfokalnych ustawieniach będzie prawie niemożliwa, pomimo, że obiektyw posiada stosowną skalę.
To co odróżnia Color-Skopara od jego mniej szerokiego brata 2.5 35 to większa, nowocześnie obliczona ostrość i korekcja. Pod tym względem obiektyw zaskakuje. Z drugiej strony, w obu konstrukcjach znajdziemy analogowy look, którego wielu z nas poszukuje bezskutecznie w nowoczesnych obiektywach.