Teleobiektywy Voigtländer – przegląd

Najdłuższy obiektyw marki Voigtländer ma 110 mm! Wykrzyknik tym razem nie ma podkreślać długości a wyjątkowe zdziwienie nad faktem, że firma produkuje tylko szkła długoogniskowe w zakresie 65-110 mm. Nic dłuższego się tu nie znajdzie. To szokujące, ale musimy rozumieć, że produkcja szkieł manualnych przez firmę Cosina, kierowana była głównie dla posiadaczy kamer z mocowaniem M – Leica, Bessa i Zeiss. W systemach dla zaawansowanych twórców nie ma miejsca na długie teleobiektywy, które używane są chętnie przez fotografów sportowych czy przyrodniczych. Artyści chcą być bliżej tematu i jak najmniej go zniekształcać. To właśnie takie krótkie teleobiektywy używane są przez zaawansowanych twórców. Dlaczego? Dlatego, że ogniskowe powyżej 135 mm są już zbyt kompresyjne i powodują nadmierne zrastanie się tła z obiektem głównym. Zwłaszcza w szerszych planach. Tymczasem krótkie ogniskowe dają możliwość separacji obiektu głównego od tła przy jednoczesnym dokładnym odwzorowaniu głównego tematu. Wszystkie prezentowane tu obiektywy cechują się precyzyjną mechaniką, dokładnym ostrzeniem i na ogół bardzo interesującymi efektami rozmycia tła! Aby wybrać coś dla siebie, należy dokładnie przeanalizować materiały filmowe. Zapraszamy do spotkania z teleobiektywami Voigtländer.

 

75 mm/1:1,5 Nokton VM asphärisch

Sample Text

75 mm/1:1,9 Ultron VM

Sample Text

90 mm / 1:2,8 APO-Skopar VM

65 mm/1:2,0 Macro Apo-Lanthar E / Z

110 mm/1:2,5 Macro APO-LANTHAR E