Kamera Canon C70

Model obecny na rynku od ponad 3 lat, nie powinien budzić kontrowersji. Ma swoich wiernych użytkowników na całym świecie, którzy zdecydowanie przedkładają go ponad możliwości innych filmujących korpusów Canona. Swoista budowa sprawia jednak, że wielu potencjalnych nowych nabywców nie potrafi wyrobić sobie zdania o tym urządzeniu. W ciągu kilku ostatnich miesięcy dostaliśmy kilkanaście zapytań kierowanych głównie w aspekcie omawianych przez nas modeli R5 i R5C. Zdecydowanie należy rozwiać wszelkie wątpliwości – model C70 zdecydowanie na to zasługuje.

Nim przypomnimy sobie podstawowe dane techniczne, musimy zwrócić uwagę na podstawowy fakt. C70 to nie aparat hybrydowy z możliwością rejestracji video. To nie bardziej rozbudowany R5C czy R5. To po prostu kamera filmowa. Gdzie tkwi różnica? W tym, że aparaty wymienione powyżej będące topowymi modelami w zakresie rejestrowania obrazu filmowego przez aparaty fotograficzne (między innymi zapis 8K), skupione są na pełnoklatkowych matrycach i ich plastyce. To dużo, ale… Zmuszenie ich do profesjonalnej pracy w roli kamery filmowej bywa trudne. Skrócony czas rejestracji długich plików i przegrzanie się korpusów to tylko jeden z elementów układanki. Kształt tych modeli ciągle zbliżony bardziej do aparatu niż do kamery sprawił, że zrezygnowano w nich z wielu ważnych użytecznych rozwiązań. Te ważne rozwiązania między innymi w zakresie ergonomii są natomiast obecne w modelu C70, czyniąc z niego bardzo dobrą kamerę.

Zacznijmy od sensora, który przecież oferuje mniejsze osiągi niż sensory w modelach R5 i R5C. Rozdzielczość tylko 4K a rozmiar matrycy to tylko Super35. Nie jest dobrze? Otóż tu należy zauważyć dwa aspekty. Po pierwsze format 8K powoli staje się formatem użytecznym i to wcale nie z powodu braku ekranów do wyświetlania, gdyż telewizory 8k za 5000 zł, stają się bardzo popularne w coraz szerszych kręgach. Największym problemem nie są nawet słabsze komputery do obróbki takich sygnałów, gdyż większość współczesnych urządzeń świetnie radzi sobie z materiałem 8K. Problemem jest gigantyczne zapotrzebowanie na miejsce do zapisywania i przechowywania dużej ilości danych. Tym samym firmy produkcyjne wcale nie naciskają na klientów w tym zakresie i nie promują 8K, a klienci łatwo na to przystają, godząc się na i tak wspaniały format 4K.

Po drugie format Super35 to standard kinowy I look, który znamy z wielu filmów. To także standard, dla którego powstaje olbrzymia ilość obiektywów firm trzecich. Obiektywów typowo kinematograficznych o niepowtarzalnych walorach obrazowych. Mając więc dobrze zbudowana kamerę, która pracuje w 4K nawet z długimi plikami, mamy podstawę do profesjonalnej pracy filmowej.

Po trzecie i chyba najważniejsze. C70 został zbudowany w oparciu o wzorce przejęte z prawdziwych kamer. Ilość gwintów i punktów montażowych na korpusie pozwala na bezpieczne origowanie kamery w sposób niesłychanie stabilny. Często nie zwracamy na to uwagi, ale właśnie kilka gwintów statywowych na dolnej płycie oraz gwint w grupie i gwint w górnej stopce, powodują, że to kamera, która znakomicie nadaje się do zamknięcia w stabilnej klatce operatorskiej. Mnóstwo modeli takich klatek jest obecnych na rynku i taka ilość punktów mocowań, jaką zapewnia C70, powinna być standardem nie tylko w kamerach, ale i w każdym zawodowym sprzęcie.

To tylko podstawy. Inne elementy czyniące z tego urządzenia pełnoprawną kamerę są równie oczywiste.

Chłodzenie i wydajny wentylator – to jest oczywiste, ale ilość złączy, które oferuje C70, to zdecydowanie ergonomia kamery. Ważne, że mamy tu nawet złącza mini XLR dla wprowadzenia wysokiej jakości sygnału audio i (pod ekranem) – cały panel sterujący sygnałem dźwiękowym – zbliżony do tych, które znajdujemy w kamerach. Brawa za to rozwiązanie, ponieważ to właśnie dźwięk staje się często sposobem na wzniesienie poziomu usług na wyższy poziom.

To, co zaskakuje użytkowników aparatów fotograficznych to brak wizjera i duża ilość nieopisanych przycisków funkcyjnych. które umieszczone są w różnych miejscach, ponieważ podczas pracy z kamerą czasami sam osprzęt kamerowy potrafi wymusić częste korzystanie z przycisku położonego w bardziej dogodnym miejscu.

Na koniec wymieniania podstawowych zalet, należy wspomnieć jeszcze o funkcjonalności bodajże najbardziej pro". Model C70 ma wbudowane, fizyczne, umieszczane w sposób zmotoryzowany filtry szare, które zmieniają czułość kamery i umożliwiają pracę przy zwiększonej ilości światła, ale bez filtrów na optyce. To wyraźnie wysoce profesjonalne rozwiązanie zaczerpnięte z dobrych kamer filmowych.

To, co stanowi o dużej użyteczności tego modelu to nagrywanie w rozdzielczości 4K, ale w trybie 120 klatek na sekundę! Powiązanie tego parametru z zapisem w spłaszczonych logarytmicznie profilach pozwala na uzyskiwanie z tej kamery bardzo użytecznych plików, dających duże pole do popisu w postprodukcji. Zapis nie wymaga nowoczesnych nośników, ponieważ odbywa się albo na rekorderach zewnętrznych, albo na szybkich kartach SD często bez zabójczych przepływów danych i bez tworzenia gigantycznych plików. Zgrywanie materiału i postprodukcja są bardzo łatwe i nie obciążają komputera. Takie właśnie cechy sprawiają, że jest to bardzo efektywne narzędzie do pracy profesjonalnej.

Dodać należy, że C70 jest dostępny do wypożyczenia w wypożyczalni Fotoforma, tak więc nic nie stoi na przeszkodzie aby się z nim zapoznać i samemu wyrobić sobie zdanie na temat jego użyteczności.

Profesjonalizm to nie tylko 12 bitowe pliki RAW, ale także implementacja opcji bardziej zaawansowanych, jak wsparcie obiektywów anamorficznych. Powiązanie tej kamery z optyką kinową sprawia, że możemy myśleć o prawdziwie kinematograficznych zastosowaniach.

Nim przejdziemy do suchych danych technicznych, krótkie podsumowanie. Canon c70 wywołał u nas pozytywne reakcje z kilku powodów, o których jeszcze nie wspomnieliśmy. Krótkie i oczywiste menu, szybkie operowanie kamerą i bardzo intuicyjny i responsywny system AF, który prawie w ogóle nie wymaga ingerencji – oczywiście kiedy pracujemy na optyce Canon. Praca na obiektywach manualnych jest łatwa, a współpraca np. z monitorem zewnętrznym i innym wyposażeniem jest intuicyjna. Podczas gdy poznanie hybrydy takiej jak R5 czy R5C i zmuszenie jej do pracy zajmuje chwilę i wymaga studiowania instrukcji obsługi, tak tu można przystąpić do pracy po półgodzinnej sesji zapoznawczej. Jest to wysokiej jakości kamera, filmująca w plastyce kadru Super35, o czym nie powinni zapominać wyznawcy pełnej klatki. Jednak w tym formacie Super35, oferowana jakość i wygoda obsługi stoją na najwyższym poziomie. C70 nie udaje tego czym nie jest. To po prostu kamera filmowa, więc jeśli chcesz rejestrować obraz ruchomy w 4K, to jest to pozycja dla Ciebie. Jeśli także fotografujesz masz modele R5…

Matryca

  • Matryca
    Matryca Super 35 mm DGO (Dual Gain Output)
  • Filtr
    Filtr kolorów podstawowych RGB (matryca Bayera)
  • Tryby matrycy
    Super 35 mm / Super 16 mm (wycinek kadru)
  • Łączna liczba pikseli
    Około 9,6 megapiksela (4206 × 2280)
  • Efektywna liczba pikseli
    Około 8,85 megapikseli (4096 × 2160): jeśli jako rozdzielczość wybrano rozmiar 4096 × 2160 lub 2048 × 1080
    Około 8,29 megapiksela (3840 × 2160): jeśli wybrano rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080
  • Efektywny rozmiar ekranu matrycy
    Super 35 mm;
    26,2 × 13,8 mm (29,6 mm po przekątnej): jeśli wybrano rozdzielczość 4096 × 2160 lub 2048 × 1080
    24,6 × 13,8 mm (28,2 mm po przekątnej): jeśli wybrano rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080
  • Zakres dynamiczny
    Canon Log 2: 1600% / ponad 16 stopni
    Canon Log 3: 1600% / 14 stopni
    Wide DR: 800% (przy ISO 400)

Procesor obrazu

  • Typ
    DIGIC DV7

Obiektyw

  • Mocowanie obiektywu
    Mocowanie Canon RF
    Zgodne obiektywy1: wszystkie obiektywy RF i EF
    (w tym obiektywy EF-S / obiektywy filmowe EF)
  • Współczynnik powiększenia obiektywu
    Super 35 mm;
    Rozdzielczość 4096 × 2160 lub 2048 × 1080: długość ogniskowej × około 1,460
    Rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080: długość ogniskowej × około 1,534

    Super 16 mm (wycinek kadru)
    Rozdzielczość 2048 × 1080: rzeczywista ogniskowa × około 2,920
    Rozdzielczość 1920 × 1080: rzeczywista ogniskowa × około 3,069

    W przypadku korzystania z adaptera mocowania Canon EF-EOS R 0.71x efektywna ogniskowa pozostaje bez zmian
  • Korygowanie jasności brzegów
    Tak
  • Korygowanie aberracji chromatycznej
    Tak
  • Korygowanie dystorsji
    Tak, tylko obiektywy z mocowaniem RF
  • Korekcja dyfrakcji
    Tak
  • Filtr szary
    2, 4 lub 6 stopni(e) Do 10 stopni dzięki wbudowanemu systemowi filtra szarego (w trybie rozszerzonym)
  • Regulacja przysłony (obiektywy z mocowaniem EF)
    1/2 stopnia, 1/3 stopnia lub sterowanie FINE
  • Obsługa obiektywów anamorficznych
    Tak, x2,0 / x1,3
  • Układ stabilizatora obrazu
    Tak. W zależności od obiektywu; cyfrowa 5-osiowa stabilizacja obrazu w przypadku obiektywów niemających systemu IS. Połączenie optycznej i cyfrowej stabilizacji obrazu daje łączną 5-osiową stabilizację obrazu. Skuteczność systemu IS zależy od zastosowanego obiektywu.

Nagrywanie

  • Nośniki do nagrywania wewnętrznego
    Karta SD do nagrywania materiału Cinema RAW Light LT, XF-AVC lub MP4. Nagrywanie na dwóch kartach.
    Karta SD jest także używana do przechowywania zdjęć (1920 × 1080), przesyłania ustawień CP i aktualizacji oprogramowania układowego
    Zalecane są szybkie karty SD UHS-II. W przypadku wszystkich funkcji nagrywania zalecany jest standard V90.
  • Czas nagrywania2
    Cinema RAW Light LT: 4096 × 2160, 645 Mb/s: 105 min
    XF-AVC / MXF: 4096 × 2160: 410 Mb/s, 156 min
    MP4 (HEVC): 4096 × 2160: 225 Mb/s, 285 min
    MP4: 4096 × 2160: 150 Mb/s, 428 min
  • Format nagrywania
    Cinema RAW Light (CRM)*: 12-bitowy format RAW
    XF-AVC (MXF) ALL-I lub Long GOP, 4:2:2, 10 bitów
    MP4 H.265/HEVC, 4:2:2, 10 bitów
    MP4 H.264, 4:2:0, 8 bitów

    * Oprogramowanie układowe dostępne w marcu 2022 r.
  • Nagrywanie przechodzące
    Tak
  • Nagrywanie (jednoczesne) w dwóch gniazdach
    Tak
  • Jednoczesne nagrywanie w różnych formatach
    Tak, w trybie podwójnego nagrywania
    Dostępne opcje: [Cinema RAW Light LT / XF-AVC / MP4] [All-I / Long GOP] [4:2:2 10-bit / 4:2:0 10-bit / 4:2:0 8-bit] [UHD / 2K / FHD]
  • Częstotliwość systemowa / prędkość nagrywania
    Tryb 59,94 Hz (59,94p / 59,94i / 29,97p / 23,98p)
    Tryb 50,00 Hz (50,00p / 50,00i / 25,00p)
    Tryb 24,00 Hz (24,00p)
  • Szybkość transmisji bitów / próbkowanie przy nagrywaniu Proxy (PAL)
    2048 × 1080: 50,00P, 4:2:0, 8 bitów, 35 Mb/s / 1920 × 1080, 24 Mb/s Long GOP
  • Zwolnione/przyspieszone tempo
    Nagrywanie w formacie 4K: do 120 kl./s
    Nagrywanie w formacie 2K (wycinek kadru): do 180 kl./s
    Możliwe jest nagrywanie dźwięku z normalną szybkością
  • Zapis interwałowy
    Tak
  • Rejestracja klatek
    Tak
  • Buforowanie (w pamięci podręcznej)
    Tak, 3 s (tylko nagrywanie w formacie XF-AVC)
  • Odwrotne skanowanie
    Tak
  • Cyfrowy telekonwerter
    1,5x, 2x, 2,5x, 3x, wył.
  • Konwersja HD -> SD
    Nie
  • Nośniki zapisu zdjęć
    Karty pamięci SD/SDHC
  • Rozmiar zapisywanych zdjęć
    4096 × 2160 / 3840 × 2160 / 2048 × 1080 / 1920 × 1080

System

  • Typ wyświetlacza
    Panel dotykowy LCD, 3,5 cala
  • Rozdzielczość
    LCD, 3,5 cala, 2,76 miliona punktów (1280 × 720 × RGB)
  • Wyświetlanie funkcji ekranu dotykowego
    Wybór punktu ostrości, regulacja ustawień filmowania, uruchamianie/zatrzymywanie nagrywania (włączane w menu)
  • OSD do filmowania w pionie
    Tak, włączane w menu lub za pomocą przypisanego przycisku
  • Monitor przebiegów
    Tak. LCD lub monitor zewnętrzny za pomocą złącza HDMI.
  • Wyświetlanie przekłamania kolorów (wskazanie ekspozycji)
    Tak. LCD lub HDMI (użycie przeglądowej tablicy LUT wpłynie na sposób wyświetlania przekłamania kolorów)
  • Wykresy kolorów
    SMPTE, EBU i ARIB
  • Wzmocnienie krawędzi
    Wzmocnienie krawędzi 1, wzmocnienie krawędzi 2 (możliwość ustawienia koloru, wzmocnienia i częstotliwości)
  • Zebra
    Poziom 1; Poziom 2; Obydwa
    Wyprowadzenie sygnału przez złącze HDMI: tak
  • Znaczniki
    Możliwość włączenia/wyłączenia: środek, poziomy, siatka, proporcje, strefa bezpieczeństwa oraz znacznik prostokątny i określony przez użytkownika. Możliwość wyboru koloru: żółty, niebieski, zielony, czerwony, czarny, szary i biały.

Wizjer elektroniczny (EVF)

  • Wbudowany wizjer elektroniczny
    Nie

Wejścia/wyjścia

  • Wejście audio
    3-stykowe złącze Mini XLR × 2, gniazdo stereo minijack 3,5 mm (tylko wejście)
    Wbudowane mikrofony stereofoniczne na korpusie kamery
  • Wyjście słuchawkowe
    Gniazdo stereo typu minijack 3,5 mm (tylko wyjście, korpus kamery)
  • HDMI
    Złącze HDMI (typ A, tylko wyjście)
  • USB
    Tak, połączenie typu C (USB 3.2 Gen1) do obsługi opcjonalnego modułu GPS lub kart Wi-Fi/Ethernet innych producentów
  • Używanie sygnału kodu czasowego
    BNC/HDMI
  • Wejście DC
    Wejście zasilania DC, 24 V
  • Złącze zdalnego sterowania
    Złącze REMOTE A 2,5 mm stereo mini-mini jack (tylko wejście)
  • Strumieniowa transmisja IP / FTP
    Tak. Do strumieniowej transmisji IP potrzebna jest opcjonalna przejściówka USB-C na Ethernet oraz urządzenie do dekodowania transmisji.
    FTP za pośrednictwem serwera FT. Przesyłanie nagrań zapisanych na karcie SD (tryb multimedialny)
  • Tablice LUT użytkowników
    Tak, wbudowane tablice LUT / funkcja asystenta podglądu do monitorowania obrazu na ekranie LCD / wyświetlaczu podłączonym do złącza HDMI. Niestandardowe tablice LUT można stosować bezpośrednio do nagrań wewnętrznych za pomocą funkcji Look File (zgodność z plikami .cube z siatką 17 lub 33).
  • Domyślne ustawienia przycisków funkcyjnych
    1. Balans bieli
    2. Ustawienie balansu bieli
    3. Wzmocnienie krawędzi: wszystkie
    4. Monitor WFM: wszystkie
    5. DISP
    6. Zebra: wszystkie
    7. Funkcja Push Auto Iris
    8. INDEKS/powiększenie
    9. FUNC
    10. One-Shot AF
    11. (nieprzypisany)
    12. Blokada AF
    13. Stan sygnału audio
  • Przyciski przypisywane przez użytkownika
    13 przycisków z możliwością przypisania (numerowane) na korpusie kamery. Ponad 80 opcji za pośrednictwem menu

Inne informacje

  • Kontrolka nagrywania
    Tak
  • Pokrętło CUSTOM
    Tak
  • Obsługa aplikacji na smartfony
    Canon Multi-Camera Control / Browser Remote Control

Ekspozycja

  • Pomiar ekspozycji
    Ręczna ekspozycja zależna od prędkości migawki, ustawień przysłony, ISO/wzmocnienia i filtra szarego oraz trybów tymczasowej automatycznej przysłony i automatycznej przysłony
  • Korekta ekspozycji
    Tak
  • Tryb automatycznej ekspozycji
    Automatyczna regulacja przysłony w przypadku zgodnych obiektywów
  • Tryb Push Auto Iris
    Tak
  • Blokada ekspozycji
    Nie
  • Ustawienie automatycznego sterowania wzmocnieniem
    Tak
  • Czułość ISO
    Wyświetlanie co 1 stopień: [100], 160(*), 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 25600, [51200, 102400]
    Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane w przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF)
    Wyświetlane co 1/3 stopnia: (100, 125), 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800, 16000, 20000, 25600, (32000, 40000, 51200, 64000, 80000, 102400)
    W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON).
  • System autofokusa
    Dual Pixel CMOS AF, funkcja AF oparta na kontraście. Dostępne są tryby: priorytet twarzy, tylko twarz i AF ze śledzeniem obiektu
  • Rozmiary ramki AF
    Duży; ekwiwalent mniej więcej 20% (pionowo) × 25% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu
    Mały; ekwiwalent mniej więcej 20% (pionowo) × 8% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu
    Cały obszar; wielkość odpowiadająca około 80% powierzchni matrycy
    Możliwość wyboru punktu AF w obszarze około 80% powierzchni matrycy
    Obszar obsługiwany przez funkcję Dual Pixel AF to około 60%, gdy założono obiektyw EF za pomocą adaptera EF-RF
  • Tryby automatycznej regulacji ostrości
    One-Shot AF, ciągły AF i funkcja MF oparta na AF Wszystkie tryby działają, jeśli przełącznik AF/MF na obiektywie EF jest ustawiony na AF.
    One-Shot AF, ciągły AF, funkcja MF oparta na AF
  • Funkcja AF z wykrywaniem twarzy
    Priorytet twarzy lub tylko twarze.
  • Prowadnica regulacji ostrości
    Wszystkie zgodne obiektywy Canon RF, Canon EF, obiektywy Canon Cine Servo (mocowanie EF Mount z adapterem mocowania EF-RF)
  • Ustawienie wzmocnienia
    (-6 dB, -3 dB), -2 dB(*), 0 dB, 3 dB, 6 dB, 9 dB, 12 dB, 15 dB, 18 dB, 21 dB, 24 dB, 27 dB, 30 dB, 33 dB, 36 dB, 39 dB, 42 dB, (45 dB, 48 dB, 51 dB, 54 dB)
    Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane w przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF).
    W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON): od -2 dB do 54 dB
    W przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF): można ustawić dowolną wartość w zakresie od -2 dB to 42 dB, w odstępach co 0,5 dB.

Migawka

  • Tryby kontroli
    Off (Wył.); Speed (Prędkość migawki); Angle (Kąt); Clear Scan (CS; regulacja częstotliwości); Slow Shutter (SLS; długa ekspozycja)
  • Czas naświetlania
    Od 1 s do 1/2000 w zależności od liczby klatek na sekundę i trybu sterowania migawką, 39 opcji ustawień
  • Kąt migawki
    Od 11,25º do 360º, w zależności od liczby klatek na sekundę
  • Długa ekspozycja (SLS)
    1/3, 1/4, 1/6, 1/8, 1/12, 1/15, 1/25, 1/30, w zależności od liczby klatek na sekundę
  • Regulacja częstotliwości skanowania
    Od 24,00 Hz3 do 250,40 Hz

Niestandardowy tryb obrazu

  • Zapisane konfiguracje
    C1: BT.709 Szeroki zakres dynamiczny
    C2: Canon Log 2
    C3: Canon Log 3
    C4: PQ
    C5: HLG
    C6: BT.709 Standardowy
    C7: EOS Standardowy
    C8: EOS Neutralny
    C9: Canon 709
    C10–C20: zdefiniowane przez użytkownika
  • Matryca kolorów
    Neutralne: dokładne odwzorowanie kolorów
    Kamera produkcyjna: odwzorowanie kolorów do wykorzystania w produkcji filmowej
    Wideo: odwzorowanie kolorów odpowiadające możliwościom kamer C300/500
    EOS Standard (EOS Standardowy): jakość i wygląd obrazu odpowiada parametrom stylu obrazów [Standard/Standardowy] w lustrzance cyfrowej EOS
    EOS Neutral (EOS Neutralny): jakość i wygląd obrazu odpowiada parametrom stylu obrazów [Neutral/Neutralny] w lustrzance cyfrowej EOS
    CP-OFF (dot. kamer komercyjnych)
  • Ustawienie czerni referencyjnej
    Od -50 do +50
  • Główny poziom czerni
    Regulacja dla każdego kanału RGB od -50 do +50 oraz Master Black od -50 do +50
  • Poziom gamma czerni
    Regulacja poziomu od -50 do +50, zakres od -20 do +50 oraz punkt od -20 do +50
  • Nasycenie ciemnych obszarów
    Regulowane: od -50 do +50
  • Punkt przegięcia
    Punkt od -50 d +109, nachylenie od -35 do +50, nasycenie od -10 do +10
  • Ostrość
    Adjustment for Level (Regulacja dla poziomu), H Detail Freq. (Uwydatnianie szczegółów w poziomie), Coring, HV Detail Balance (Balans szczegółów w poziomie/pionie), Limit (Ograniczenie), Select (Wybór), Knee Aperture (Wyostrzenie jasnych obiektów) oraz Level dependent sharpness (Ostrość zależna od poziomu)
  • Redukcja szumów
    Wył., wł. – dwie opcje: filtr przestrzenny (1–12) / korelacja klatek (1–3)
  • Szczegółowe odwzorowanie skóry
    Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. 32 stopnie
  • Selektywna redukcja szumów
    Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność.
  • Matryca kolorów (ustawienia użytkownika)
    Regulacja fazy, wzmocnienia i RGB w połączeniu z wyborem ustawień Gamma
  • Balans bieli
    AWB, ustawienie użytkownika 01 (zakres ustawień: od 2000 K do 15 000 K / od -20 CC do
    +20 CC), światło dzienne, żarówka, ustawienia (A/B)
  • Korekcja kolorów
    Wybór obszaru / weryfikacja dwóch obszarów
  • Poziom konfiguracji
    Od -50 do +50, wł./wył.

Dane techniczne dotyczące Wi-Fi i GPS

  • Wi-Fi (opcjonalne akcesorium innego producenta)
    (1) WPS [Wi-Fi Protected Setup] (system oparty na przycisku, system oparty na kodzie PIN)
    (2) Konfiguracja ręczna
    (3) Wyszukiwanie punktów dostępu
    System otwarty, WPA-PSK, WPA2-PSK, WEP-64, WEP-128, TKIP, AES, automatyczne/ręczne
  • Informacje GPS (moduł dodatkowy)
    Szerokość/długość geograficzna/wysokość n.p.m., uniwersalny czas koordynowany (UTC)

Balans bieli

  • Automatyczna
    TAK
  • Zaprogramowane ustawienia
    Światło dzienne (5400 K), żarówka (3200 K), kelwiny (2000–15 000 K, z dokładnością do 100 K), zestaw A, zestaw B
  • Dopasowanie balansu bieli
    Tak, do wcześniejszych modeli
  • Przesunięcie balansu bieli
    TAK. Od -9 do +9 (tylko dla ustawień Daylight (Światło dzienne) i Tungsten (Żarówka))

Balans czerni

  • Regulacja balansu czerni
    TAK

Używanie sygnału kodu czasowego

  • System zliczania
    Regen, RecRun, Free Run, External, Hold (w przypadku niektórych prędkości nagrywania dostępna jest opcja pomijania klatek)
  • Ustawienie wartości początkowej
    Wybór „00:00:00:00”, ustawienie, kasowanie

Dźwięk

  • Format nagrywania
    Cinema RAW Light LT / XF-AVC: liniowe PCM (24 bity / 48 kHz / 4 kanały)
    MP4: MPEG-2 AAC-LC (16 bitów, 48 kHz, 2 kanały) / liniowe PCM (16 bitów, 48 kHz, 4 kanały)

Akcesoria

  • Dołączone
    Uchwyt mikrofonu
    Uchwyt
    Kompaktowy zasilacz sieciowy CA-CP200L
    Ładowarka CG-A20 OTH
    Przewód zasilający
    Akumulator
    (BP-A30)

    Inne elementy: osłona kamery, pokrętło adaptera stopki i śruby do uchwytu mikrofonu.
  • Opcjonalne
    Akumulator Canon BP-A30 (dołączony do urządzenia) / BP-A60
    Ładowarka Canon CG-A10/CG-A20 (w zestawie z kamerą)
    Pilot zdalnego sterowania Canon RC-V100
    Kompaktowy zasilacz sieciowy Canon CA-CP200L (w zestawie z kamerą)
    Pasek na ramię Canon SS-1200 (w zestawie z kamerą)
    Wspornik na ramię Canon SU-15
    Odbiornik GPS Canon GP-E2
    Obiektywy Canon RF, obiektywy EF, obiektywy filmowe EF
    i akcesoria do tych obiektywów
    Adapter mocowania Canon EF-EOS R
    Adapter mocowania Canon EF-EOS R z pierścieniem sterowania
    Adapter mocowania Canon EF-EOS R z filtrem wsuwanym
    (z filtrem wsuwanym szarym A o zmiennej gęstości i kołowym filtrem polaryzacyjnym A)
  • Akcesoria firm zewnętrznych
    Karta Wi-Fi, karta Ethernet (do ustalenia)

Źródło zasilania

  • Zasilanie (akumulator)
    BP-A30 (w zestawie), BP-A60 (opcja)
  • Zasilanie sieciowe
    Kompaktowy zasilacz sieciowy CA-CP200L: DC, 24 V
  • Zużycie energii (przybliżone)
    Maksymalny pobór mocy: 14,6 W
  • Czas nagrywania (przybliżony)
    W przypadku dostarczonego akumulatora BP-A30:
    Super 35mm, 4096 × 2160 / 50,00P, 175 min
    Super 16mm, 2048 × 1080 / 50,00P, 205 min

Dane fizyczne

  • Wymiary (sam korpus)
    160 × 130 × 116 mm
  • Masa (sam korpus)
    1190 g (z paskiem naręcznym i haczykiem taśmy pomiarowej)
  • Waga (akcesoria)
    Około 1620 g (BP-A30, 2 karty SD, rączka, uchwyt mikrofonu, pasek naręczny i haczyk taśmy pomiarowej)
  • Zakres temperatury pracy
    Około od 0 do 40°C, wilgotność względna 85%
    Około od -5 do 45°C, wilgotność względna 60%