Model obecny na rynku od ponad 3 lat, nie powinien budzić kontrowersji. Ma swoich wiernych użytkowników na całym świecie, którzy zdecydowanie przedkładają go ponad możliwości innych filmujących korpusów Canona. Swoista budowa sprawia jednak, że wielu potencjalnych nowych nabywców nie potrafi wyrobić sobie zdania o tym urządzeniu. W ciągu kilku ostatnich miesięcy dostaliśmy kilkanaście zapytań kierowanych głównie w aspekcie omawianych przez nas modeli R5 i R5C. Zdecydowanie należy rozwiać wszelkie wątpliwości – model C70 zdecydowanie na to zasługuje.
Nim przypomnimy sobie podstawowe dane techniczne, musimy zwrócić uwagę na podstawowy fakt. C70 to nie aparat hybrydowy z możliwością rejestracji video. To nie bardziej rozbudowany R5C czy R5. To po prostu kamera filmowa. Gdzie tkwi różnica? W tym, że aparaty wymienione powyżej będące topowymi modelami w zakresie rejestrowania obrazu filmowego przez aparaty fotograficzne (między innymi zapis 8K), skupione są na pełnoklatkowych matrycach i ich plastyce. To dużo, ale… Zmuszenie ich do profesjonalnej pracy w roli kamery filmowej bywa trudne. Skrócony czas rejestracji długich plików i przegrzanie się korpusów to tylko jeden z elementów układanki. Kształt tych modeli ciągle zbliżony bardziej do aparatu niż do kamery sprawił, że zrezygnowano w nich z wielu ważnych użytecznych rozwiązań. Te ważne rozwiązania między innymi w zakresie ergonomii są natomiast obecne w modelu C70, czyniąc z niego bardzo dobrą kamerę.
Zacznijmy od sensora, który przecież oferuje mniejsze osiągi niż sensory w modelach R5 i R5C. Rozdzielczość “tylko“ 4K a rozmiar matrycy to “tylko“ Super35. Nie jest dobrze? Otóż tu należy zauważyć dwa aspekty. Po pierwsze format 8K powoli staje się formatem użytecznym i to wcale nie z powodu braku ekranów do wyświetlania, gdyż telewizory 8k za 5000 zł, stają się bardzo popularne w coraz szerszych kręgach. Największym problemem nie są nawet słabsze komputery do obróbki takich sygnałów, gdyż większość współczesnych urządzeń świetnie radzi sobie z materiałem 8K. Problemem jest gigantyczne zapotrzebowanie na miejsce do zapisywania i przechowywania dużej ilości danych. Tym samym firmy produkcyjne wcale nie naciskają na klientów w tym zakresie i nie promują 8K, a klienci łatwo na to przystają, godząc się na i tak wspaniały format 4K.
Po drugie format Super35 to standard kinowy I look, który znamy z wielu filmów. To także standard, dla którego powstaje olbrzymia ilość obiektywów firm trzecich. Obiektywów typowo kinematograficznych o niepowtarzalnych walorach obrazowych. Mając więc dobrze zbudowana kamerę, która pracuje w 4K nawet z długimi plikami, mamy podstawę do profesjonalnej pracy filmowej.
Po trzecie i chyba najważniejsze. C70 został zbudowany w oparciu o wzorce przejęte z “prawdziwych“ kamer. Ilość gwintów i punktów montażowych na korpusie pozwala na bezpieczne origowanie kamery w sposób niesłychanie stabilny. Często nie zwracamy na to uwagi, ale właśnie kilka gwintów statywowych na dolnej płycie oraz gwint w grupie i gwint w górnej stopce, powodują, że to kamera, która znakomicie nadaje się do zamknięcia w stabilnej klatce operatorskiej. Mnóstwo modeli takich klatek jest obecnych na rynku i taka ilość punktów mocowań, jaką zapewnia C70, powinna być standardem nie tylko w kamerach, ale i w każdym zawodowym sprzęcie.
To tylko podstawy. Inne elementy czyniące z tego urządzenia pełnoprawną kamerę są równie oczywiste.
Chłodzenie i wydajny wentylator – to jest oczywiste, ale ilość złączy, które oferuje C70, to zdecydowanie ergonomia kamery. Ważne, że mamy tu nawet złącza mini XLR dla wprowadzenia wysokiej jakości sygnału audio i (pod ekranem) – cały panel sterujący sygnałem dźwiękowym – zbliżony do tych, które znajdujemy w kamerach. Brawa za to rozwiązanie, ponieważ to właśnie dźwięk staje się często sposobem na wzniesienie poziomu usług na wyższy poziom.
To, co zaskakuje użytkowników aparatów fotograficznych to brak wizjera i duża ilość nieopisanych przycisków funkcyjnych. które umieszczone są w różnych miejscach, ponieważ podczas pracy z kamerą czasami sam osprzęt kamerowy potrafi wymusić częste korzystanie z przycisku położonego w bardziej dogodnym miejscu.
Na koniec wymieniania podstawowych zalet, należy wspomnieć jeszcze o funkcjonalności bodajże najbardziej “pro". Model C70 ma wbudowane, fizyczne, umieszczane w sposób zmotoryzowany filtry szare, które zmieniają czułość kamery i umożliwiają pracę przy zwiększonej ilości światła, ale bez filtrów na optyce. To wyraźnie wysoce profesjonalne rozwiązanie zaczerpnięte z dobrych kamer filmowych.
To, co stanowi o dużej użyteczności tego modelu to nagrywanie w rozdzielczości 4K, ale w trybie 120 klatek na sekundę! Powiązanie tego parametru z zapisem w spłaszczonych logarytmicznie profilach pozwala na uzyskiwanie z tej kamery bardzo “użytecznych“ plików, dających duże pole do popisu w postprodukcji. Zapis nie wymaga nowoczesnych nośników, ponieważ odbywa się albo na rekorderach zewnętrznych, albo na szybkich kartach SD często bez zabójczych przepływów danych i bez tworzenia gigantycznych plików. Zgrywanie materiału i postprodukcja są bardzo łatwe i nie obciążają komputera. Takie właśnie cechy sprawiają, że jest to bardzo efektywne narzędzie do pracy profesjonalnej.
Dodać należy, że C70 jest dostępny do wypożyczenia w wypożyczalni Fotoforma, tak więc nic nie stoi na przeszkodzie aby się z nim zapoznać i samemu wyrobić sobie zdanie na temat jego użyteczności.
Profesjonalizm to nie tylko 12 bitowe pliki RAW, ale także implementacja opcji bardziej zaawansowanych, jak wsparcie obiektywów anamorficznych. Powiązanie tej kamery z optyką kinową sprawia, że możemy myśleć o prawdziwie kinematograficznych zastosowaniach.
Nim przejdziemy do suchych danych technicznych, krótkie podsumowanie. Canon c70 wywołał u nas pozytywne reakcje z kilku powodów, o których jeszcze nie wspomnieliśmy. Krótkie i oczywiste menu, szybkie operowanie kamerą i bardzo intuicyjny i responsywny system AF, który prawie w ogóle nie wymaga ingerencji – oczywiście kiedy pracujemy na optyce Canon. Praca na obiektywach manualnych jest łatwa, a współpraca np. z monitorem zewnętrznym i innym wyposażeniem jest intuicyjna. Podczas gdy poznanie hybrydy takiej jak R5 czy R5C i zmuszenie jej do pracy zajmuje chwilę i wymaga studiowania instrukcji obsługi, tak tu można przystąpić do pracy po półgodzinnej sesji zapoznawczej. Jest to wysokiej jakości kamera, filmująca w plastyce kadru Super35, o czym nie powinni zapominać wyznawcy pełnej klatki. Jednak w tym formacie Super35, oferowana jakość i wygoda obsługi stoją na najwyższym poziomie. C70 nie udaje tego czym nie jest. To po prostu kamera filmowa, więc jeśli chcesz rejestrować obraz ruchomy w 4K, to jest to pozycja dla Ciebie. Jeśli także fotografujesz masz modele R5…
Matryca
-
MatrycaMatryca Super 35 mm DGO (Dual Gain Output)
-
FiltrFiltr kolorów podstawowych RGB (matryca Bayera)
-
Tryby matrycySuper 35 mm / Super 16 mm (wycinek kadru)
-
Łączna liczba pikseliOkoło 9,6 megapiksela (4206 × 2280)
-
Efektywna liczba pikseliOkoło 8,85 megapikseli (4096 × 2160): jeśli jako rozdzielczość wybrano rozmiar 4096 × 2160 lub 2048 × 1080
Około 8,29 megapiksela (3840 × 2160): jeśli wybrano rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 -
Efektywny rozmiar ekranu matrycySuper 35 mm;
26,2 × 13,8 mm (29,6 mm po przekątnej): jeśli wybrano rozdzielczość 4096 × 2160 lub 2048 × 1080
24,6 × 13,8 mm (28,2 mm po przekątnej): jeśli wybrano rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 -
Zakres dynamicznyCanon Log 2: 1600% / ponad 16 stopni
Canon Log 3: 1600% / 14 stopni
Wide DR: 800% (przy ISO 400)
Procesor obrazu
-
TypDIGIC DV7
Obiektyw
-
Mocowanie obiektywuMocowanie Canon RF
Zgodne obiektywy1: wszystkie obiektywy RF i EF
(w tym obiektywy EF-S / obiektywy filmowe EF) -
Współczynnik powiększenia obiektywuSuper 35 mm;
Rozdzielczość 4096 × 2160 lub 2048 × 1080: długość ogniskowej × około 1,460
Rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080: długość ogniskowej × około 1,534
Super 16 mm (wycinek kadru)
Rozdzielczość 2048 × 1080: rzeczywista ogniskowa × około 2,920
Rozdzielczość 1920 × 1080: rzeczywista ogniskowa × około 3,069
W przypadku korzystania z adaptera mocowania Canon EF-EOS R 0.71x efektywna ogniskowa pozostaje bez zmian -
Korygowanie jasności brzegówTak
-
Korygowanie aberracji chromatycznejTak
-
Korygowanie dystorsjiTak, tylko obiektywy z mocowaniem RF
-
Korekcja dyfrakcjiTak
-
Filtr szary2, 4 lub 6 stopni(e) Do 10 stopni dzięki wbudowanemu systemowi filtra szarego (w trybie rozszerzonym)
-
Regulacja przysłony (obiektywy z mocowaniem EF)1/2 stopnia, 1/3 stopnia lub sterowanie FINE
-
Obsługa obiektywów anamorficznychTak, x2,0 / x1,3
-
Układ stabilizatora obrazuTak. W zależności od obiektywu; cyfrowa 5-osiowa stabilizacja obrazu w przypadku obiektywów niemających systemu IS. Połączenie optycznej i cyfrowej stabilizacji obrazu daje łączną 5-osiową stabilizację obrazu. Skuteczność systemu IS zależy od zastosowanego obiektywu.
Nagrywanie
-
Nośniki do nagrywania wewnętrznegoKarta SD do nagrywania materiału Cinema RAW Light LT, XF-AVC lub MP4. Nagrywanie na dwóch kartach.
Karta SD jest także używana do przechowywania zdjęć (1920 × 1080), przesyłania ustawień CP i aktualizacji oprogramowania układowego
Zalecane są szybkie karty SD UHS-II. W przypadku wszystkich funkcji nagrywania zalecany jest standard V90. -
Czas nagrywania2Cinema RAW Light LT: 4096 × 2160, 645 Mb/s: 105 min
XF-AVC / MXF: 4096 × 2160: 410 Mb/s, 156 min
MP4 (HEVC): 4096 × 2160: 225 Mb/s, 285 min
MP4: 4096 × 2160: 150 Mb/s, 428 min -
Format nagrywaniaCinema RAW Light (CRM)*: 12-bitowy format RAW
XF-AVC (MXF) ALL-I lub Long GOP, 4:2:2, 10 bitów
MP4 H.265/HEVC, 4:2:2, 10 bitów
MP4 H.264, 4:2:0, 8 bitów
* Oprogramowanie układowe dostępne w marcu 2022 r. -
Nagrywanie przechodząceTak
-
Nagrywanie (jednoczesne) w dwóch gniazdachTak
-
Jednoczesne nagrywanie w różnych formatachTak, w trybie podwójnego nagrywania
Dostępne opcje: [Cinema RAW Light LT / XF-AVC / MP4] [All-I / Long GOP] [4:2:2 10-bit / 4:2:0 10-bit / 4:2:0 8-bit] [UHD / 2K / FHD] -
Częstotliwość systemowa / prędkość nagrywaniaTryb 59,94 Hz (59,94p / 59,94i / 29,97p / 23,98p)
Tryb 50,00 Hz (50,00p / 50,00i / 25,00p)
Tryb 24,00 Hz (24,00p) -
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie przy nagrywaniu Proxy (PAL)2048 × 1080: 50,00P, 4:2:0, 8 bitów, 35 Mb/s / 1920 × 1080, 24 Mb/s Long GOP
-
Zwolnione/przyspieszone tempoNagrywanie w formacie 4K: do 120 kl./s
Nagrywanie w formacie 2K (wycinek kadru): do 180 kl./s
Możliwe jest nagrywanie dźwięku z normalną szybkością -
Zapis interwałowyTak
-
Rejestracja klatekTak
-
Buforowanie (w pamięci podręcznej)Tak, 3 s (tylko nagrywanie w formacie XF-AVC)
-
Odwrotne skanowanieTak
-
Cyfrowy telekonwerter1,5x, 2x, 2,5x, 3x, wył.
-
Konwersja HD -> SDNie
-
Nośniki zapisu zdjęćKarty pamięci SD/SDHC
-
Rozmiar zapisywanych zdjęć4096 × 2160 / 3840 × 2160 / 2048 × 1080 / 1920 × 1080
System
-
Typ wyświetlaczaPanel dotykowy LCD, 3,5 cala
-
RozdzielczośćLCD, 3,5 cala, 2,76 miliona punktów (1280 × 720 × RGB)
-
Wyświetlanie funkcji ekranu dotykowegoWybór punktu ostrości, regulacja ustawień filmowania, uruchamianie/zatrzymywanie nagrywania (włączane w menu)
-
OSD do filmowania w pionieTak, włączane w menu lub za pomocą przypisanego przycisku
-
Monitor przebiegówTak. LCD lub monitor zewnętrzny za pomocą złącza HDMI.
-
Wyświetlanie przekłamania kolorów (wskazanie ekspozycji)Tak. LCD lub HDMI (użycie przeglądowej tablicy LUT wpłynie na sposób wyświetlania przekłamania kolorów)
-
Wykresy kolorówSMPTE, EBU i ARIB
-
Wzmocnienie krawędziWzmocnienie krawędzi 1, wzmocnienie krawędzi 2 (możliwość ustawienia koloru, wzmocnienia i częstotliwości)
-
ZebraPoziom 1; Poziom 2; Obydwa
Wyprowadzenie sygnału przez złącze HDMI: tak -
ZnacznikiMożliwość włączenia/wyłączenia: środek, poziomy, siatka, proporcje, strefa bezpieczeństwa oraz znacznik prostokątny i określony przez użytkownika. Możliwość wyboru koloru: żółty, niebieski, zielony, czerwony, czarny, szary i biały.
Wizjer elektroniczny (EVF)
-
Wbudowany wizjer elektronicznyNie
Wejścia/wyjścia
-
Wejście audio3-stykowe złącze Mini XLR × 2, gniazdo stereo minijack 3,5 mm (tylko wejście)
Wbudowane mikrofony stereofoniczne na korpusie kamery -
Wyjście słuchawkoweGniazdo stereo typu minijack 3,5 mm (tylko wyjście, korpus kamery)
-
HDMIZłącze HDMI (typ A, tylko wyjście)
-
USBTak, połączenie typu C (USB 3.2 Gen1) do obsługi opcjonalnego modułu GPS lub kart Wi-Fi/Ethernet innych producentów
-
Używanie sygnału kodu czasowegoBNC/HDMI
-
Wejście DCWejście zasilania DC, 24 V
-
Złącze zdalnego sterowaniaZłącze REMOTE A 2,5 mm stereo mini-mini jack (tylko wejście)
-
Strumieniowa transmisja IP / FTPTak. Do strumieniowej transmisji IP potrzebna jest opcjonalna przejściówka USB-C na Ethernet oraz urządzenie do dekodowania transmisji.
FTP za pośrednictwem serwera FT. Przesyłanie nagrań zapisanych na karcie SD (tryb multimedialny) -
Tablice LUT użytkownikówTak, wbudowane tablice LUT / funkcja asystenta podglądu do monitorowania obrazu na ekranie LCD / wyświetlaczu podłączonym do złącza HDMI. Niestandardowe tablice LUT można stosować bezpośrednio do nagrań wewnętrznych za pomocą funkcji Look File (zgodność z plikami .cube z siatką 17 lub 33).
-
Domyślne ustawienia przycisków funkcyjnych1. Balans bieli
2. Ustawienie balansu bieli
3. Wzmocnienie krawędzi: wszystkie
4. Monitor WFM: wszystkie
5. DISP
6. Zebra: wszystkie
7. Funkcja Push Auto Iris
8. INDEKS/powiększenie
9. FUNC
10. One-Shot AF
11. (nieprzypisany)
12. Blokada AF
13. Stan sygnału audio -
Przyciski przypisywane przez użytkownika13 przycisków z możliwością przypisania (numerowane) na korpusie kamery. Ponad 80 opcji za pośrednictwem menu
Inne informacje
-
Kontrolka nagrywaniaTak
-
Pokrętło CUSTOMTak
-
Obsługa aplikacji na smartfonyCanon Multi-Camera Control / Browser Remote Control
Ekspozycja
-
Pomiar ekspozycjiRęczna ekspozycja zależna od prędkości migawki, ustawień przysłony, ISO/wzmocnienia i filtra szarego oraz trybów tymczasowej automatycznej przysłony i automatycznej przysłony
-
Korekta ekspozycjiTak
-
Tryb automatycznej ekspozycjiAutomatyczna regulacja przysłony w przypadku zgodnych obiektywów
-
Tryb Push Auto IrisTak
-
Blokada ekspozycjiNie
-
Ustawienie automatycznego sterowania wzmocnieniemTak
-
Czułość ISOWyświetlanie co 1 stopień: [100], 160(*), 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 25600, [51200, 102400]
Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane w przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF)
Wyświetlane co 1/3 stopnia: (100, 125), 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800, 16000, 20000, 25600, (32000, 40000, 51200, 64000, 80000, 102400)
W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). -
System autofokusaDual Pixel CMOS AF, funkcja AF oparta na kontraście. Dostępne są tryby: priorytet twarzy, tylko twarz i AF ze śledzeniem obiektu
-
Rozmiary ramki AFDuży; ekwiwalent mniej więcej 20% (pionowo) × 25% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu
Mały; ekwiwalent mniej więcej 20% (pionowo) × 8% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu
Cały obszar; wielkość odpowiadająca około 80% powierzchni matrycy
Możliwość wyboru punktu AF w obszarze około 80% powierzchni matrycy
Obszar obsługiwany przez funkcję Dual Pixel AF to około 60%, gdy założono obiektyw EF za pomocą adaptera EF-RF -
Tryby automatycznej regulacji ostrościOne-Shot AF, ciągły AF i funkcja MF oparta na AF Wszystkie tryby działają, jeśli przełącznik AF/MF na obiektywie EF jest ustawiony na AF.
One-Shot AF, ciągły AF, funkcja MF oparta na AF -
Funkcja AF z wykrywaniem twarzyPriorytet twarzy lub tylko twarze.
-
Prowadnica regulacji ostrościWszystkie zgodne obiektywy Canon RF, Canon EF, obiektywy Canon Cine Servo (mocowanie EF Mount z adapterem mocowania EF-RF)
-
Ustawienie wzmocnienia(-6 dB, -3 dB), -2 dB(*), 0 dB, 3 dB, 6 dB, 9 dB, 12 dB, 15 dB, 18 dB, 21 dB, 24 dB, 27 dB, 30 dB, 33 dB, 36 dB, 39 dB, 42 dB, (45 dB, 48 dB, 51 dB, 54 dB)
Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane w przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF).
W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON): od -2 dB do 54 dB
W przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF): można ustawić dowolną wartość w zakresie od -2 dB to 42 dB, w odstępach co 0,5 dB.
Migawka
-
Tryby kontroliOff (Wył.); Speed (Prędkość migawki); Angle (Kąt); Clear Scan (CS; regulacja częstotliwości); Slow Shutter (SLS; długa ekspozycja)
-
Czas naświetlaniaOd 1 s do 1/2000 w zależności od liczby klatek na sekundę i trybu sterowania migawką, 39 opcji ustawień
-
Kąt migawkiOd 11,25º do 360º, w zależności od liczby klatek na sekundę
-
Długa ekspozycja (SLS)1/3, 1/4, 1/6, 1/8, 1/12, 1/15, 1/25, 1/30, w zależności od liczby klatek na sekundę
-
Regulacja częstotliwości skanowaniaOd 24,00 Hz3 do 250,40 Hz
Niestandardowy tryb obrazu
-
Zapisane konfiguracjeC1: BT.709 Szeroki zakres dynamiczny
C2: Canon Log 2
C3: Canon Log 3
C4: PQ
C5: HLG
C6: BT.709 Standardowy
C7: EOS Standardowy
C8: EOS Neutralny
C9: Canon 709
C10–C20: zdefiniowane przez użytkownika -
Matryca kolorówNeutralne: dokładne odwzorowanie kolorów
Kamera produkcyjna: odwzorowanie kolorów do wykorzystania w produkcji filmowej
Wideo: odwzorowanie kolorów odpowiadające możliwościom kamer C300/500
EOS Standard (EOS Standardowy): jakość i wygląd obrazu odpowiada parametrom stylu obrazów [Standard/Standardowy] w lustrzance cyfrowej EOS
EOS Neutral (EOS Neutralny): jakość i wygląd obrazu odpowiada parametrom stylu obrazów [Neutral/Neutralny] w lustrzance cyfrowej EOS
CP-OFF (dot. kamer komercyjnych) -
Ustawienie czerni referencyjnejOd -50 do +50
-
Główny poziom czerniRegulacja dla każdego kanału RGB od -50 do +50 oraz Master Black od -50 do +50
-
Poziom gamma czerniRegulacja poziomu od -50 do +50, zakres od -20 do +50 oraz punkt od -20 do +50
-
Nasycenie ciemnych obszarówRegulowane: od -50 do +50
-
Punkt przegięciaPunkt od -50 d +109, nachylenie od -35 do +50, nasycenie od -10 do +10
-
OstrośćAdjustment for Level (Regulacja dla poziomu), H Detail Freq. (Uwydatnianie szczegółów w poziomie), Coring, HV Detail Balance (Balans szczegółów w poziomie/pionie), Limit (Ograniczenie), Select (Wybór), Knee Aperture (Wyostrzenie jasnych obiektów) oraz Level dependent sharpness (Ostrość zależna od poziomu)
-
Redukcja szumówWył., wł. – dwie opcje: filtr przestrzenny (1–12) / korelacja klatek (1–3)
-
Szczegółowe odwzorowanie skóryWył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. 32 stopnie
-
Selektywna redukcja szumówWył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność.
-
Matryca kolorów (ustawienia użytkownika)Regulacja fazy, wzmocnienia i RGB w połączeniu z wyborem ustawień Gamma
-
Balans bieliAWB, ustawienie użytkownika 01 (zakres ustawień: od 2000 K do 15 000 K / od -20 CC do
+20 CC), światło dzienne, żarówka, ustawienia (A/B) -
Korekcja kolorówWybór obszaru / weryfikacja dwóch obszarów
-
Poziom konfiguracjiOd -50 do +50, wł./wył.
Dane techniczne dotyczące Wi-Fi i GPS
-
Wi-Fi (opcjonalne akcesorium innego producenta)(1) WPS [Wi-Fi Protected Setup] (system oparty na przycisku, system oparty na kodzie PIN)
(2) Konfiguracja ręczna
(3) Wyszukiwanie punktów dostępu
System otwarty, WPA-PSK, WPA2-PSK, WEP-64, WEP-128, TKIP, AES, automatyczne/ręczne -
Informacje GPS (moduł dodatkowy)Szerokość/długość geograficzna/wysokość n.p.m., uniwersalny czas koordynowany (UTC)
Balans bieli
-
AutomatycznaTAK
-
Zaprogramowane ustawieniaŚwiatło dzienne (5400 K), żarówka (3200 K), kelwiny (2000–15 000 K, z dokładnością do 100 K), zestaw A, zestaw B
-
Dopasowanie balansu bieliTak, do wcześniejszych modeli
-
Przesunięcie balansu bieliTAK. Od -9 do +9 (tylko dla ustawień Daylight (Światło dzienne) i Tungsten (Żarówka))
Balans czerni
-
Regulacja balansu czerniTAK
Używanie sygnału kodu czasowego
-
System zliczaniaRegen, RecRun, Free Run, External, Hold (w przypadku niektórych prędkości nagrywania dostępna jest opcja pomijania klatek)
-
Ustawienie wartości początkowejWybór „00:00:00:00”, ustawienie, kasowanie
Dźwięk
-
Format nagrywaniaCinema RAW Light LT / XF-AVC: liniowe PCM (24 bity / 48 kHz / 4 kanały)
MP4: MPEG-2 AAC-LC (16 bitów, 48 kHz, 2 kanały) / liniowe PCM (16 bitów, 48 kHz, 4 kanały)
Akcesoria
-
DołączoneUchwyt mikrofonu
Uchwyt
Kompaktowy zasilacz sieciowy CA-CP200L
Ładowarka CG-A20 OTH
Przewód zasilający
Akumulator
(BP-A30)
Inne elementy: osłona kamery, pokrętło adaptera stopki i śruby do uchwytu mikrofonu. -
OpcjonalneAkumulator Canon BP-A30 (dołączony do urządzenia) / BP-A60
Ładowarka Canon CG-A10/CG-A20 (w zestawie z kamerą)
Pilot zdalnego sterowania Canon RC-V100
Kompaktowy zasilacz sieciowy Canon CA-CP200L (w zestawie z kamerą)
Pasek na ramię Canon SS-1200 (w zestawie z kamerą)
Wspornik na ramię Canon SU-15
Odbiornik GPS Canon GP-E2
Obiektywy Canon RF, obiektywy EF, obiektywy filmowe EF
i akcesoria do tych obiektywów
Adapter mocowania Canon EF-EOS R
Adapter mocowania Canon EF-EOS R z pierścieniem sterowania
Adapter mocowania Canon EF-EOS R z filtrem wsuwanym
(z filtrem wsuwanym szarym A o zmiennej gęstości i kołowym filtrem polaryzacyjnym A) -
Akcesoria firm zewnętrznychKarta Wi-Fi, karta Ethernet (do ustalenia)
Źródło zasilania
-
Zasilanie (akumulator)BP-A30 (w zestawie), BP-A60 (opcja)
-
Zasilanie siecioweKompaktowy zasilacz sieciowy CA-CP200L: DC, 24 V
-
Zużycie energii (przybliżone)Maksymalny pobór mocy: 14,6 W
-
Czas nagrywania (przybliżony)W przypadku dostarczonego akumulatora BP-A30:
Super 35mm, 4096 × 2160 / 50,00P, 175 min
Super 16mm, 2048 × 1080 / 50,00P, 205 min
Dane fizyczne
-
Wymiary (sam korpus)160 × 130 × 116 mm
-
Masa (sam korpus)1190 g (z paskiem naręcznym i haczykiem taśmy pomiarowej)
-
Waga (akcesoria)Około 1620 g (BP-A30, 2 karty SD, rączka, uchwyt mikrofonu, pasek naręczny i haczyk taśmy pomiarowej)
-
Zakres temperatury pracyOkoło od 0 do 40°C, wilgotność względna 85%
Około od -5 do 45°C, wilgotność względna 60%