Tanie statywy wideo to rzadkość. Niestety – płynność ruchów głowicy i konstrukcja odporna na ruch skrętny, a przy tym większa obciążalność. To wszystko powoduje, że znalezienie na rynku konstrukcji budżetowej jest bardzo trudne. Jednak nie niemożliwe! Zapraszamy do lektury!
Dysponuje udźwigiem 4 kg a więc jest idealny do obsługi bezlusterkowców, które używane są w roli kamery. Waga 3100 g i standardowa wśród statywów wideo wysokość 159 cm, sprawiają, że wręcz idealnie nadaje się do pracy w większości mniej skomplikowanych zastosowaniach. Brak regulacji oporu na głowicy, to cecha typowa dla niskobudżetowych głowic, a jednak ten opór, który daje ten statyw i ta głowica będą wystarczające jeśli pracować będziemy zestawem ważącym do 3,5 kg. TH-X to statyw zbudowany w oparciu o trzy segmenty, z których tylko jeden jest złożony z podwójnych nóg. Konstrukcja głowicy zawiera dużo tworzywa sztucznego ale jest bardzo estetycznie zaprojektowana.
Kosztujący więcej bo 1749 zł statyw Libec TH-Z jest nieco cięższy bo waży 3500 g ale ma wysokość 161 cm i udźwig 5 kg. Konstrukcja i sposób zaprojektowania bardzo podobne do modelu opisanego powyżej ale solidniejsze jarzmo i większy rozstaw rurek sprawiają, że warto dopłacić do tej konstrukcji. Z pewnością spełni więcej oczekiwań nawet bardziej zaawansowanych twórców wideo.
Wysokość 186 cm, waga 4000 g, udźwig 8 kg to podstawowe dane, które nic nie mówią o jakości tego czarnego konia w stawce naszych budżetowych statywów wideo. Podwójna konstrukcja aż dwóch segmentów nóg sprawia, że statyw jest bardzo solidny i stabilny. Całość zbudowana bardzo solidnie jak to u Smallriga. Wygląd bardzo atrakcyjny przez szampańsko.złote wykończenia. Jednak cena tego statywu jest bezkonkurencyjna. Cena i jakość jaką za nią uzyskujemy. Statyw 3751 posłuży nam znacznie dłużej niż wiele propozycji statywów wideo na rynku. Dopasowujące się do kąta podłoża stopki, silne zaciski i jeszcze solidniejsze jarzmo. Świetna konstrukcja za 682 zł!!! Zdecydowany faworyt naszego testu. Może być statywem profesjonalnym pod lżejsze systemy kamerowe. Nie ma co prawda regulacji oporu na głowicy ale… to jedyna jego wada.
Tych, którzy zainteresowani są bardziej skomplikowanymi konstrukcjami (oczywiście także droższymi) odsyłamy do wcześniejszych materiałów, już publikowanych na naszym portalu.
Jedno z prostszych ale dedykowanych do zastosowań wideo rozwiązań. Sam statyw stanowi świetną podstawę dal pracy z kamerami takimi jak np. Blackmagic Design Cinema Camera 6K FF i lżejszymi.
Manfrotto Twin Fast Carbon 645
Jedna z poważniejszych propozycji Manfrotto. Zwłaszcza z głowicą tego typu jak opisana w artykule. Z ofertą statywów tego typu można zapoznać się na stronie poświęconej temu modelowi. Dostępne są zestawy z różnymi głowicami i rodzajami konstrukcji.
Solidny i porządny zestaw dostępny już w cenie 1799 zł. Solidna podstawa statywu wspiera znacznie bardziej skomplikowaną głowicę, która spokojnie sprawdzi się przy pracy lżejszymi zestawami kamerowymi. Bardzo dobry stosunek wartości do ceny.
Mocniejsza ze względu na głowicę wersja statywu 645 Carbon o zbliżonej funkcjonalności. Model zaawansowany.