Module8 L2 Tuner Vintage Canon K35 look!

Twórcy obrazu często poszukują unikalnego wyglądu dla swoich produkcji. Zwłaszcza teraz w czasach gdy sterylny, wysoko kontrastowy obraz z przetworników cyfrowych nazbyt często wydaje się być nazbyt techniczny, a nie artystyczny. Bardzo często problem ten dotyka twórców cyfrowych materiałów video. Pogoń za sprzętem, optyką, filtrami które, chociaż w niewielkim stopniu wniosą magię kina do budżetowych produkcji, ciągle trwa. Popularność filtrów typu black mist, pure mist, czasami jest ratunkiem, chociaż na ogół wiąże się z degradacją obrazu. Kinowa optyka anamorficzna, która magiczne obrazy daje od ręki jest bardzo droga, nawet jeśli ją wypożyczymy. Jednym z ratunków są produkty Modulo8 z serii L. Prezentujemy jeden z unikalnych tunerów – model L2, który zastosowany na bezlusterkowcu Sony E lub Canon R i to z użyciem dowolnej optyki z mocowaniem EF, daje unikalny i bardzo ceniony przez kinowych twórców look obiektywów serii Canon K35! Nie wiesz o co, chodzi? Zapraszamy na film!

K35 to seria obiektywów filmowych Canona, wprowadzonych w latach siedemdziesiątych. Wówczas była to optyka wybitna, ponieważ wprowadzała skomplikowaną budowę optyczną (jak na tamte lata) z użyciem soczewek asferycznych. Twórcy filmowy od razu rzucili się na te szkła i to właśnie na nich powstało wiele filmowych arcydzieł. Niestety dzisiaj tylko nieliczne rentale posiadają tę oryginalną optykę. Ponieważ szkła oparte na tej konstrukcji były przez Canona powielane w produktach do aparatów z mocowaniem FD, wielu producentów podjęło się przebudowy zwykłych szkieł FD Canona na filmowe wersje. To właśnie takie zestawy najczęściej oferują rentale. Tymczasem L2 to adapter, który ten delikatny look wprowadza bez zbędnych komplikacji do każdego szkła z mocowaniem EF.

Na czym polega look K35? Na delikatnie powiększonym efekcie rozmycia aksamitnego tła i delikatnym (nieosiągalnym dla jakiekolwiek filtracji) zmiękczeniem. Zmiękczeniem, które kojarzy nam się z produkcjami końcowymi realizowanymi na taśmie. To właśnie dlatego twórcy współczesnych produkcji dla platform streamingowych używają tych szkieł do niektórych filmów, retrospekcji itp. Zmiękczanie za pomocą filtrów np. Black Mist, jest przy działaniu tego adaptera jak rąbanie siekierą. Tu efekt podawany jest delikatnie. To jednak nie wszystko! Tuner L2 potrafi efekt wprowadzać płynnie!!! W zakresie od 0 do 10 stopni. Dzieje się to na drodze delikatnego rozogniskowania systemu optycznego Tunera. Efekt jest bardzo atrakcyjny i łatwy w użyciu. 

Postanowiliśmy na kamerę Sony A9 III założyć adapter i na nim, zamontować obiektywy, które uznaliśmy za najbardziej neutralne czyli Sigma 1.4 35 i 50 mm z mocowaniem EF. Efekt nas zadziwił. Zresztą zobaczę sami – chociaż więcej – wraz ze stopniowym zmiękczaniem zobaczycie na filmie.

Najważniejsze, że adapter można kupić w Polsce w cenie 7246,00 zł. Jednak można go też wypożyczyć na zasadach przyjętych dla Rentali bezpośrednio w Creative Tools.

Poniżej Sigma 1.4 35 na Sony A9 III z Modułe8 L2 ustawionym na 2.

Poniżej Sigma 1.4 50 na Sony A9 III z Modułe8 L2 ustawionym na 2.

Poniżej Sigma 1.4 35 na Sony A9 III z Modułe8 L2 ustawionym na 2. Nieco bliższa odległość obrazowa.

Poniżej Sigma 1.4 50 na Sony A9 III z Modułe8 L2 ustawionym na 2. Nieco bliższa odległość obrazowa.

Poniżej Sigma 1.4 35 na Sony A9 III z Modułe8 L2 ustawionym na 2. Jeszcze bliższy dystans do obiektu głównego. 

Poniżej Sigma 1.4 50 na Sony A9 III z Modułe8 L2 ustawionym na 2. Jeszcze bliższy dystans do obiektu głównego.